Jump to content
michelo

Firmware 3.0.0

Publicaciones recomendadas

Hola, hay una nueva actualización de firmware para descargar.

https://downloadcenter.nikonimglib.com/en/download/fw/353.html

Gracias sergisergisergi informar el link incorrecto.

• Added support for ProGrade and Lexar CFexpress memory cards (Type B). For more information, see the Nikon website for your country or region.
  • • Custom Setting a4 (Auto-area AF face/eye detection) now offers an Animal detection option that adds dogs and cats to the subjects supported by face- and eye-detection autofocus. As a result, the camera can now detect and focus on the faces and eyes of dogs and cats. Animal face detection (but not eye detection) is also available in movie mode.
  • • Improved the functionality of subject-tracking AF (available when Auto-area AF is selected for AF-area mode) as follows:
    • - Subject-tracking AF can now be initiated via the Fn1 or Fn2 button on the camera or the Fn1 or Fn2 button on the lens. Subject-tracking AF must first be assigned to the control using Custom Setting f2 (Custom control assignment) in Group f (Controls) of the CUSTOM SETTING MENU or Custom Setting g2 (Custom control assignment).
    • - The behavior of the camera when tracking is end by pressing the AF-ON button or by pressing the shutter-release button halfway with AF-C (continuous-servo autofocus) and subject-tracking AF enabled in photo mode has been changed to more closely resemble that of the 3D-tracking option for digital SLR cameras.
  • • Custom Setting f2 (Custom control assignment) in Group f (Controls) of the CUSTOM SETTING MENU now offers a Lens Fn2 button option, which can be used to choose the role played by the L-Fn2 button available on certain Z mount lenses (as of February 12, 2020, only the NIKKOR Z 70–200mm f/2.8 VR S).
  • • Added support for the focus limit switch available on certain Z mount lenses (as of February 12, 2020, only the NIKKOR Z 70–200mm f/2.8 VR S).
  • • Optimized the responsiveness of the switch to manual focus when the focus or control ring on a Z mount lens is rotated during autofocus. Note that the control ring only functions in this capacity when assigned the Focus (M/A) role.
  • • Fixed the following issues:
    • - When Viewfinder brightness was adjusted manually, brightness would sometimes change when the standby timer was restarted.
    • - iOS devices running iOS 13 would sometimes display a Bluetooth pairing request when pairing was complete.
  • Note: For information on the license for the open-source software included in the camera’s NVM Express driver, see “BSD License (NVM Express Driver)”.
Editado por michelo
Link erróneo
  • Like 3

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Compartir en otros sitios web

Buenas tardes.

Cámara actualizada.

Por lo poco que he podido probar, haciendo fotos de prueba a mi gato, si estás bastante cerca funciona MUY bien.

Cuando enfoco y el gato es una parte reducida de la foto el autofoco se pierde y enfoca donde quiere.

Adjunto un link de un vídeo que muestra un poco el enfoque al ojo y por seguimiento.

Saludos nikonistas!

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Yo actualizada también, me llama la atención q se centre tanto el tema en el enfoque que tenemos q llegar hasta los ojos de los animales...yo creo q hay cosas que se pueden mejorar antes q eso como el aviso a altas luces y una escala de profundidad de campo al enfocar en manual.. O llevar el modo bulb con la cámara a más de 30 sin necesidad de mando..

• Haha 1

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
En 19/2/2020 a las 13:21, michelo dijo:

Hola, hay una nueva actualización de firmaware para descargar.

https://downloadcenter.nikonimglib.com/en/download/fw/343.html

• Added support for ProGrade and Lexar CFexpress memory cards (Type B). For more information, see the Nikon website for your country or region.
  • • Custom Setting a4 (Auto-area AF face/eye detection) now offers an Animal detection option that adds dogs and cats to the subjects supported by face- and eye-detection autofocus. As a result, the camera can now detect and focus on the faces and eyes of dogs and cats. Animal face detection (but not eye detection) is also available in movie mode.
  • • Improved the functionality of subject-tracking AF (available when Auto-area AF is selected for AF-area mode) as follows:
    • - Subject-tracking AF can now be initiated via the Fn1 or Fn2 button on the camera or the Fn1 or Fn2 button on the lens. Subject-tracking AF must first be assigned to the control using Custom Setting f2 (Custom control assignment) in Group f (Controls) of the CUSTOM SETTING MENU or Custom Setting g2 (Custom control assignment).
    • - The behavior of the camera when tracking is end by pressing the AF-ON button or by pressing the shutter-release button halfway with AF-C (continuous-servo autofocus) and subject-tracking AF enabled in photo mode has been changed to more closely resemble that of the 3D-tracking option for digital SLR cameras.
  • • Custom Setting f2 (Custom control assignment) in Group f (Controls) of the CUSTOM SETTING MENU now offers a Lens Fn2 button option, which can be used to choose the role played by the L-Fn2 button available on certain Z mount lenses (as of February 12, 2020, only the NIKKOR Z 70–200mm f/2.8 VR S).
  • • Added support for the focus limit switch available on certain Z mount lenses (as of February 12, 2020, only the NIKKOR Z 70–200mm f/2.8 VR S).
  • • Optimized the responsiveness of the switch to manual focus when the focus or control ring on a Z mount lens is rotated during autofocus. Note that the control ring only functions in this capacity when assigned the Focus (M/A) role.
  • • Fixed the following issues:
    • - When Viewfinder brightness was adjusted manually, brightness would sometimes change when the standby timer was restarted.
    • - iOS devices running iOS 13 would sometimes display a Bluetooth pairing request when pairing was complete.
  • Note: For information on the license for the open-source software included in the camera’s NVM Express driver, see “BSD License (NVM Express Driver)”.

Me parece que el enlace compartido no es correcto. Debería ser éste:

https://downloadcenter.nikonimglib.com/en/download/fw/353.html

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Hola, necesito de vuestra ayuda.

Acabo de adquirir una Z6 de segunda mano y la version que trae es la 1.0.

Mi pregunta es ¿ para actualizar a la version 3.0 lo puedo hacer directamente desde la 1.0 o tengo que actualizar antes a las intermedias?

Muchas Gracias

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
hace 13 minutos, onerom dijo:

Hola, necesito de vuestra ayuda.

Acabo de adquirir una Z6 de segunda mano y la version que trae es la 1.0.

Mi pregunta es ¿ para actualizar a la version 3.0 lo puedo hacer directamente desde la 1.0 o tengo que actualizar antes a las intermedias?

Muchas Gracias

Puedes hacerlo directamente

Saludos

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
En 27 de febrero de 2020 a las 20:00, Alberto Diez dijo:

Puedes hacerlo directamente

Saludos

Muchisimas gracias por tu respuesta y por la celeridad.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Se puede actualizar directamente desde la cámara o hace falta un lector de tarjetas. No tengo lector y no corren buenos tiempos para ir a comprar uno.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje